De HDO is al geruime tijd op zoek naar een partner die de organisatie kan voorzien van professioneel darts materiaal.
Al snel bleek dat de dartshops niet in de rij stonden om de organisatie tegemoet te komen. Hier kwam verandering in toen hoofd sponsorcommissie Martin Schreuders de taak in zijn portefeuille op nam. Tijdens onderhandelingen hanteerde Schreuders de koe strategie, kaken op elkaar. Zijn terug houdende onderhandelingsmethode bleek een pijl in de roos.
Verschillende shops boden zich aan als vaste materiaal leverancier. Maar Schreuders bleek kritisch en wees enkele grote partijen de deur. “De HDO staat in de kinderschoenen het voelt voor ons goed om te werken met een partner die in het zelfde schuitje zit. We willen samen groeien”. Een week voor de officiële opening was het dan zover. In alle ontspanning tijdens zijn krokusvakantie zette Schreuders zijn handtekening onder een aanbieding van 123darts. “Het gevoel was goed dus financieel waren we er snel uit” sprak Schreuders.